Miksi on niin vaikeaa olla onnellinen? Mitä on onnellisuus? Saanko olla nyt onnellinen? Onko turhaa olla onnellinen nyt jos myöhemmin kaikki menee pilalle?

Suurin kysymys kuitenkin on ,miksi juuri minä en saa tai voi olla onnellinen?

Meillä ei ole suurempia raha murheita, vaikka rahat onkin tiukilla, olemme kaikki terveitä ja rakastamme toisiamme. Olemme muuttamassa unelmiemme asuntoon , joka on ihanalla alueella ja todella pidämme tulevasta kodistamme. Jopa lapsetkin tuntui pitävän asunnosta kun kävimme sitä yhdessä katsomassa. Kaikki on siis ihan ok. Ainakin tällä hetkellä.

Mulle tai meille raha ja omaisuus ei ole tärkeää, mutta lasten ja perheen tulevaisuuden turvaaminen on elämän tehtävämme. Ja siksi pelkäänkin , että jos jotain kamalaa tapahtuu ja kaikki menee pieleen, turha siis nytkään olla onnellinen. koska silloin olisin epäonnistuja.  Aika typerää. Heittää elämä hukkaan jatkuvalla murehtimisella , tiedän tämän, mutta en vain osaa  keskittyä nykyhetkeen ja olla hetken onnellinen. Nauttia elämästä. Koska pelkään olla onnellinen aikaisemmin tekemien virheideni takia. Milloin saan anteeksi ja voin unohtaa menneet? 

Mun ajatukset toistaa aina samaa kavaa ja usein juuri silloin kun pitäisi olla onnellinen. Mitä jos sitä tai mitä jos tätä....Pelkään jo etukäteen onnellisia hetkiä , koska tiedän ahdistuvani, en koe , että saisin olla onnelinen. Ajattelen siis kaikesta aina pahinta. Vaikka mun pelot on vähän kaukaa haettuja niin silti ihan mahdollisia. Nythän jumalalla olisi oiva tilaisuus kostaa tekemiäni virheitä, joista en ole rangaistusta kärsinyt. Mutta onko meidän hyvä ja armollinen jumala sellainen? Mielestäni ei. 

 

Joku saattaa miettiä mitä niin pahaa olen tehnyt , että pelkään jumalan kostavan minulle. Itsekin mietin olenko muka ollut niin paha ihminen , että en ansaitse onnea.

Tuleekohan vielä aamu jolloin en herätessäni ensimmäiseksi ajattele murheita tai tulevia vastoinkäymisiä.